Get Adobe Flash player
Organized by: the Romanian Society of Applied Experimental Psychology together with the University of Bucharest, Faculty of Psychology and Education Sciences

 

WORKSHOP WS3 -  EFECTELE TERAPIEI PRIN JOC ŞI DRAMATERAPIEI LA ADULŢII CU DEFICIENŢĂ DE INTELECT INSTITUŢIONALIZAŢI

 

Lect.univ.dr. Ruxandra Foloştină

 

          În cadrul acestui workshop se vor arăta şi se vor discuta tehnici de terapie prin joc şi dramaterapie aplicate în cadrul lucrului cu adulţi deficienţi de intelect şi/sau cu tulburări asociate, care au trăit cea mai mare parte din viaţa lor în instituţii. Workshopul va fi susţinut de Ruxandra Foloştină, lector univ.dr. la Departamentul de Psihopedagogie Specială-Universitatea din Bucureşti, specialist în formare în terapie prin joc şi dramaterapie, preşedinte al Asociaţiei Române de Psihopedagogie Aplicată.

În cadrul workshopului, participanţii vor avea oportunitatea să înveţe tehnici de terapie prin joc axate pe lucrul cu adulţii cu deficienţe severe şi/sau cu tulburări asociate. De asemenea, participanţii vor avea şansa de a-şi dezvolta abilităţi de comunicare şi relaţionare cu adulţii instituţionalizaţi de o lungă perioadă de timp, vor învăţa să observe şi vor avea ocazia să facă schimb de experienţă cu ceilalţi participanţi.

Acest workshop îşi propune să iniţieze cât mai mulţi specialişti din domeniul serviciilor sociale în terapii şi metode de lucru inovative, răspunzând astfel atât nevoilor persoanelor cu dizabilităţi instituţionalizate cât şi nevoilor de formare pe această nişă a lucrătorilor din domeniul handicapului.

Prin intermediul acestui workshop, participanţii vor putea accesa şi alte informaţii, cum ar fi:

-         Efectele instituţionalizării pe termen lung;

-         Dezinstituţionalizarea şi primele schimbări observate la beneficiari;

-         Trăsături caracterisitice adulţilor cu dizabilităţi instituţionalizaţi: dezvoltarea somato-fiziologică, dezvoltarea psihică.

Workhopul este destinat psihologilor, psihopedagogilor, logopezilor, consilierilor şi reprezentanţilor organizaţiilor neguvernamentale (ONG). 

WS2 - Analiza atitudinilor disfuncționale în trafic ale conducătorilor auto - Mihaela Rus, Ionel Simionca

Prezentarea campaniei de responsabilizare sociala (Micro)Somnul la volan un pericol real!

Conf.univ.dr. Mihaela Rus

Psih.pr.Ionel Simionca

Asociația de Psihologie și Siguranță rutieră PsihoTrafiQ

Scurta descriere:

Multe cercetări din literatura de specialitate au demonstrat relația dintre cogniții,atitudini și comportament (Ajzen 2001, Albarracin, Johnson&Zanna 2005, Hunter,D.C., Stewart, J.E.2009). Relevant în acest sens este și studiul lui Iversen (2004) care a măsurat atitudinea față de încălcările normelor rutiere față de excesul de viteză a conducătorilor auto, precum și atitudinea față de conducerea neglijentă practicată de alti șoferi și atitudinea față de conducerea autovehiculului după ce au consumat alcool. Legătura dintre schimbarea atitudinii și îmbunățățirea siguranței în trafic vizează două aspecte importante: în primul rând dacă există o relație de cauzalitate între atitudini și comportament, iar în al doilea rând , dacă pot fi influențate atitudinile participanților la trafic și care sunt modalitățile de schimbare a atitudinilor. De asemenea nu sunt de neglijat în această ecuație emoțiile care sunt factorii importanți pentru explicarea unor comportamente in trafic, pentru multe persoane , excesul de viteză fiind o experiență emoțională(pozitivă sau negativă) si starea de odihnă/oboseală a conducătorului auto.

 

Obiectivul workshopului :

Prezentul workshop are ca scop diseminarea împreună cu participanții la workshop a unor situații disfuncționale din trafic pornind de la analiza unui chestionar a atitudinilor disfuncționale în trafic, prezentând metodele de preventie si intervenție specifice pentru modificarea acestor atitudini disfuncționale, dar si prezentarea unor studii de caz pe tema workshop-ului. In cadrul workshop-ului va fi prezentata Campania de responsabilizare sociala (Micro)Somnul la volan un pericol real!, derulata de Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera PsihoTrafiQ.

 

Cui se adreseaza?

Psihologilor interesați să aprofundeze sau să cunoască aspecte legate prevenția și intervenția în cazuistica specifică psihologiei siguranței traficului .

WS1 - Beneficiile aplicării unui model terapeutic eclectic în tulburările anxioase- Irina Holdevici, Barbara Craciun

 

 

INTRODUCERE

Workshop-ul are ca obiectiv general ilustrarea şi prezentarea unui model terapeutic eclectic propus în cadrul intervenţiilor ce sunt adresate ameliorării simptomatologiei specifice tulburărilor anxioase.

Modelele eclectice terapeutice reprezintă o alternativă îmbrăţişată astăzi de tot mai mulţi consilieri şi psihoterapeuţi. Plecând de la o filozofie a incorporării logice, strategiile şi tehnicile eclectice sunt utilizate cu scopul de a permite ameliorarea unor simptome sau rezolvarea unor probleme pentru o parte dintre clienţii (pacienţii) care nu rezonează cu o structură de protocol standard specifică unei anumite abordări terapeutice.

Modelul eclectic terapeutic pe care îl prezentăm în cadrul acestui worksop se adresează problematicii tulburărilor anxioase şi include travaliul prin intermediul unui protocol extins. În cadrul acestuia sunt incluse tehnici cognitiv-comportamentale tradiţionale precum psihoeducaţia, restructurarea cognitivă, cât şi tehnici hipnoterapeutice moderne, la care se adaugă elemente psihodinamice şi structuri de tip mindfulness.

 

CUPRINS

1. Coordonatori ştiinţifici:

Irina Holdevici, Prof. univ.dr.

Barbara Crăciun, Lect.univ.dr.

Irina Holdevici este Prof. Univ. Dr. în cadrul Facultății de Psihologie, Universitatea Titu Maiorescu, formator şi supervizor în hipnoză clinică, eriksoniană şi psihoterapie cognitiv-comportamentală.

Barbara Craciun este Lect. Univ. Dr. în cadrul Facultății de Psihologie, Universitatea Titu Maiorescu, formator şi supervizor în psihoterapie cognitiv-comportamentală şi hipnoză clinică în cadrul AHPCC din Bucureşti.

 

 

2. Durata workshopului: 2 ore. Durata perioadei de lucru individual: 3 ore.

3. Obiectivul workshopului:

Workshopul se adresează studenţilor şi masteranzilor de la psihologie, psihologilor şi psihoterapeuţilor, tuturor celor interesaţi de cunoaşterea şi aplicarea unui sistem eclectic coerent ce are la bază o coloană terapeutică strategică modernă.

 

4. Workshopul este creditat de Colegiul Psihologilor cu un număr de 5 credite pentru participanţi şi cu un număr de 10 credite pentru moderatori.

 

5. Workshopul este realizat sub egida Conferinţei Internaţionale "Psychology and the Realities of the Conyemporary World" (PSIWORLD 2015), A şasea ediţie, desfăşurată în perioada 23-25 octombrie 2015 la Bucureşti.

 

Bibliografie

·         Baer, R. A. (Ed.). (2005). Mindfulness-based treatment approaches: Clinician's guide to evidence base and applications. Academic Press.

·         Bishop, S. R., Lau, M., Shapiro, S., Carlson, L., Anderson, N. D., Carmody, J., ... & Devins, G. (2004). Mindfulness: A proposed operational definition. Clinical psychology: Science and practice, 11(3), 230-241.

·         Cullen, M. (2011). Mindfulness-based interventions: An emerging phenomenon. Mindfulness, 2(3), 186-193.

·         Evans, S., Ferrando, S., Findler, M., Stowell, C., Smart, C., & Haglin, D. (2008). Mindfulness-based cognitive therapy for generalized anxiety disorder. Journal of anxiety disorders, 22(4), 716-721.

·         Germer, C. K., Siegel, R. D., & Fulton, P. R. (Eds.). (2013). Mindfulness and psychotherapy. Guilford Press.

·         Hayes, S. C., Masuda, A., Bissett, R., Luoma, J., & Guerrero, L. F. (2005). DBT, FAP, and ACT: How empirically oriented are the new behavior therapy technologies?. Behavior Therapy, 35(1), 35-54.

·         Holdevici, I. (2009). Tratat de psihoterapie cognitiv-comportamentală. Editura Trei, Bucureşti.

·         Holdevici, I., Crăciun, B. (2015). Psihoterapia tulburărilor emoţionale, Editura Trei, Bucureşti.

·         Kabat-Zinn, J. (1994). Wherever you go, there you are: Mindfulness meditation in everyday life. Hyperion.

·         Lynch, T. R., Chapman, A. L., Rosenthal, M. Z., Kuo, J. R., & Linehan, M. M. (2006). Mechanisms of change in dialectical behavior therapy: Theoretical and empirical observations. Journal of clinical psychology, 62(4), 459.

·         Marra, T. (2004). Depressed and anxious: The dialectical behavior therapy workbook for overcoming depression and anxiety. New Harbinger Publications.

·         Robins, C. J., & Chapman, A. L. (2004). Dialectical behavior therapy: Current status, recent developments, and future directions. Journal of personality disorders, 18(1), 73-89.

·         Roemer, L., & Orsillo, S. M. (2007). An open trial of an acceptance-based behavior therapy for generalized anxiety disorder. Behavior therapy, 38(1), 72-85.